Friday 29 July 2011

Arrangörsmiss HK marathon revisited

Nu har de piggnat på sig arrangörerna och kommit ihåg att min anmälan gällde ett marathon, damn! Fasen också, inte helt optimalt för att leverera en fjällmara helgen efter MEN jag har tänkt som följer:
  • Mina viktbryderier är pausade tills dess att loppen är över, då är det målet med träningen. Detta gör attt ordentlig återhämtning är prio 1 innan maran, mellan marorna efter maran. Perfekt.
  • Jag ställer inga krav på mig själv att slutföra HK maran, men jag vill gärna (och jag menar desperat gärna) ha medaljen! Fix idé...? Men en halvmara skall jag iaf knåpa ihop, då är ju hälften gjort...
  • Är det värt skaderisken? 4 mil asfalt är inte optimalt. Jag har återupplivat mina inlägg vilket är mycket positivt för de värkande musklerna på lårens utsidor, värken är i det närmsta kronisk men långt ifrån så svår som tandvärken den brukar vara med sulorna i. Jag stretchar och donar för att få det att ge med sig men icke.
  • Mina återhämtningsjoggar ligger nu runt 7:00/km lugn lugn distansfart 6:30, vad fan händer med utvecklingen?? Är 310an en glädjespridare eller gjorde vilan precis vad den kunde för att göra allt tipp topp? Kroppen känns toppen! Det enda som kunde varit bättre är core styrkan, lite sent för det nu dock :/
Annars är det fantastiskt, jag har helt plötsligt en mara att planera för!! 1h köra dit, 1 h sköta kroppsbestyr, men resten då? Räknar med att vara ute i 5-6 h för att komma runt utan att prestsa alls, bara mjukt följa med banans lutning :S. Jag har dock lyckats värva en kamrat att sköta lite peppning (körning hem...) och gel/bar langning. Jag har mest ätit riktig mat eftersom det är vad som bjuds på AXA fm, men nu då? Vad ska min stackars mage tåla?? Åh så många bryderier!!

No comments:

Post a Comment