Monday 25 July 2011

Tävlingsnerver

Ja, sedan sist har jag sprungit 2 gånger. Laddar för längre pass ikväll!! Ser fram emot det. Farten har på ett märkligt sätt infunnit sig, jag drar kilometrar på 4:30, tänk er - 7:30 löparen från i vintras. Vikten har inte förändrats något, jo det har den egentligen - -4kg -->+4kg = alltså plus minus 0. Detta tycks inte ha påverkat förmågan till fart alltså? Roligt men skumt. Jag har ju som tidigare nämnt tagit upp styrketräningen igen och kanske är det denna lilla boost av benmuskulaturen som åstadkommit denna förändring, vem vet? Ja en del cykling har också gjorts, kanske har detta även påverkat? Kanske skall man dra slutsatsen att triathlon är mer min grej? Eller att alternativ träning likväl som vila är bra? Vem vet, vem vet! Jag är iallafall glad att träningslusten vänt åter.

Vart jag egentligen ville komma med detta inlägg var att min Vertex kamrat hoppat av tåget, och halvmaran som är inbokad i Nordingrå tycks även denna fortlöpa utan sällskap, hur känns det? Jo, jag känner mig j*vligt taggad idag! Jag ska lulla runt i mitt eget tempo i bergen och se på de vackra vyerna och bara njuta. Eftersom jag varit frånvarande från träningen så länge (2 mån?) så räknar jag med att få kämpa. Kanske bara vandra de sista 2.5 milen men jag ska iallafall göra det. 10 h har jag satt som mål, och det tror jag 'är bra. Tävlingsledningen har meddelat att tidsgräns saknas så jag kan spatsera på i min takt. Super! Jag vet att jag kan göra det! Visst hade det varit trevligt med sällskap men det blir inte alltid som man tänkt och ja då får man ta det som det är. Som en utmaning.

Det är mina tävlingsnerver!
Annars vill inte pulsbandet på min nya Garmin vara med, typiskt för modellen tydligen, men jag har ju två gamla att falla tillbaka på så det stör mig inte nämvärt i annat avseende än att nya produkter SKA fungera! Annars är 310an allt jag velat ha. Många funktioner jag inte ens visste att jag ville ha som ändå finns - det är super. Skärmen är mycket tydlig och det är jag  nöjd med.

Som vanligt hamnade jag lite off track men läs rubriken så vet ni vad hjärtat i texten sitter ;)

No comments:

Post a Comment