Tuesday 4 January 2011

2h17min längdskidåkning

Mina favortibackar ni vet, den där jag visade en bild på har jag idag forcerat på skidor. Det var ingen lätt historia kan jag meddela. Det var svettrinnande urmjölkande maxpuls jobbigt. Men i efterhand, jääkligt skönt.

Jag kom på när det började skymma (som vanligt) att jag borde träna lite idag, två dubbelmackor bredda och foliepackade senare var jag på g.
Min teknik är superkass kan medges och jag har nog Sveriges dåligaste balans, än far jag hit än far jag dit och skate? Det är inte att tänka på.
Mina ben blir urkrämade på nolltid efter första sträckan- tväruppför. Alltså var jag ute och tränade armar idag, klassisk stil utan så mycket hjälp av benen.
Jag missade lite i orienteringen och fick åka lite efter huvudleden som går nära skoterleden på vilken jag åkte, bilarna susade förbi i 90 i mörkret, superskoj. Stängde även av Garmin någonstans för att upptäcka detta några km senare, med andra ord dagen gick inte riktigt som den skulle men passet var underbart iallafall.

Jag upptäcker att det är vad jag trivs bäst med, upptäcka ny terräng till fots på något sätt. Jag bävar inte för den där träningspassen passerar 3 h sträcket, har tvärt om planerat att spränga den gränsen ganska snart. Maklig takt långt och länge det är melodin. Jättebra att jag upptäcker sådant.

Mindre bra är att jag är så förtvivlat dålig på att lyssna på kroppen. Åter har jag ont i knäna så att sjukgymnast är aktuell och åter har jag bränt av ett längre pass med rätt hög intensitet fastän jag vaknade imorse med halsont. Inte så bra jobbat.

No comments:

Post a Comment