Thursday 24 March 2011

Hurricane

Ute blåser det så man nästan följer med bort. Kanske inte vore fel att följa med till något varmt barmarksland? Men man kan riskera att bli hängande som en ledsen ensilageplast i ett träd också, och se det vill man inte!

Hursom snöade det där andra passet inne igår, som vanligt när jag säger att nu jävlar då blir det liksom inte av. Det blötsnöade igårkväll och jag vägrade ta på mig underställ för att jogga sista veckan i mars. Punkt slut.
Så här i efter hand var det nog rätt klokt, har enorm träningsvärk i själva sittdelen av bakkroppen så att säga. Kanske för att jag flög fram som vinden eller för att jag ramlade tiotusen gånger både i spåret och på isen i elljusspåret. Men jag hävdar att det är träningsvärk, för så jävla klantig tänker jag inte tillstå att jag är!

Vila idag, öppet imorgon, Stockholm lördag-söndag-måndag. Borde springa långt imorrn, kanske 3 h långt och sedan vila tills på tisdag? Kanske, kanske, maybe, baby, spränga det där distansrekordet? Kanske som dubbelpass? Kanske som ett långt? Den som lever får se...
Tyvärr funkar det inte att ta med sig löpningen till Sthlm, mycket annat som skall göras.

No comments:

Post a Comment