Thursday 10 March 2011

Maratonfart-första passet någonsin!

Uppvärmning: 7:41/km i 10 min
Marafart: 6:53/ km i 20 min (jobbets löpband = ingen distansmätare värd att lita ens litet på)
Nedvärmning: 7:41/km i 5 min

Inte så långt och länge men jag var helt nöjd med passet!
Första gången jag tordats göra något annat än bara rulla i långsam takt eftersom jag är så förtvivlat rädd för mina knäns skull och idag jag jag inte ett uns ont! Wiho! Det kändes lagomt fort för att svetten skulle strömma men långsamt nog för inte ta kål på mig. I efterhand är jag lite förvånad över hur bra det gick då jag idag är tokförkyld och har legat vaken med feberfrossa hela natten. Å andra sidan hann jag läsa flera kapitel i Jack Daniels boken medan jag låg och frös.

Känslan efter passet var helt underbar, jag kände mig så nöjd med mig själv- så där som det skall vara då man sprungit inte bara frustrerad. Underbart =) Längtar efter att prova på ett tröskelpass och mer intervallträning, fasen vad snabb jag ska bli!

Det är såklart väldigt synd att jag skulle bli sjuk men jag är ändå så glad över att inte ha någon knäsmärta att jag tar en liten (mega)förkylning med ett leende =)

No comments:

Post a Comment