Sunday 11 September 2011

5,65 km @ 36:28

Jag drog 4,65 km i varierande tempo mellan 6:00 -6:10 och sedan en nedvärmnings km i 7:12. Känns som en bra fart <6:10 tempot. Jag skall tamejfan bli bekväm långa sträckor i det också bara så är saken biff!
Idag var det 80- 90% av maxpuls jobbigt men jag kände mig lätt i benen och jobbade på att tänka på armarna. De skall pendla med och inte limmas fast vid sidan samt släppas ned i 90° vinkel! Mycket trixigt men tar tanken från resten. FiveFingersen gör att steget blir mycket trippigare och det är bara fint. Inga känningar i knäna öht! Dock lite öm i vänster benhinnetjofs. Men det ger sig.

Till veckan ämnar jag dra igång träningen på riktigt igen. Ser mycket fram emot det! Imorgon är det invägning också, det skall bli spännande. Har hetsätit 4 dagar denna vecka :( men nya tag är tagna och målen inskrivna i kalendern! Mot framtiden så att säga!

Det trixigaste med att springa just nu är backarna, jag är otroligt backsvag! Läst i bloggar att andra tyngre konditionsidrottare upplevt samma sak. Kan vara kruxet men med minskad vikt kommer ju minskad muskelmassa samtidigt....klurigt. Det jag vet är att jag vid 76 kg låg ganska obehindrat i 5.00 fart och mosade på vilket är en anings skillnad från nu, så lite spelar det nog in. Skall såklart nöta backar men hoppas att lite tappad vikt gör sitt till också.

No comments:

Post a Comment