Sunday 25 September 2011

Ouchie...mina vader är slutkörda!

Jeepers Creepers!
Efter att ha gjort en snabb koll på Mirandas blogg tror jag mig vara stolt vinnare av ett par Craft vantar. Nu är jag ju till hälften analfabet och till hälften geni (höhö) så jag kan ju ha läst fel också...men men! Boostad av detta tänkte jag kriga mig till det där långpasset jag struntade i förra veckan och tänkte strunta i även denna vecka. De där tävlingsfartpassen tar på något grymt! Kanske borde göra ett långpass av det med inslag av fartökningar istället eller göra ett av veckans pass till tävlingsfart istället..hum hum. 

Jag gav mig iväg. 500m in på första km var pulsen uppe på 81% av max. Jag hade ju tänkt detta bli ett 65-
75% pass och gick därför ut lugnt men ändå steg pulsen så. Vaderna var sletna värre och protesterade vilt. Gick i en uppförsbacke och bedömde detta som ett icke projekt för dagen. 22 km, you hold. Imorgon är det vila och välbehövlig sådan, det känns bra.

Alltså gav jag mig ut i buskaget istället. Ignorerade "varning, älgjakt pågår" skyltarna och pumpade neuroticfish för att dölja ljudet av eventuella vapen som laddades. Cowboystyle.
Tungt tungt tungt var melodin, det gick segt men jag tröstade mig med att det var en kortare runda istället.  Jag kunde lugnt drömma mig tillbaka till Vertex medan jag tvättade skorna i den mycket våta terrängen. Det blev alltså rätt trevligt i slutänden ändå =)

Dagen slutade alltså på 7 km @ 41:48 min. 

No comments:

Post a Comment