Saturday 10 September 2011

5 km post förkylning

Sprang en 5a idag för att se hur kroppen mådde efter veckans förkylning. Föga förvånande så var det jobbigt med andningen men i övrigt piggt. Dras alltid med lång hosta efter förkylningar.

5an tog 31:57 och var 5,30 km alltså ett snitt på ungefärligt 6:00/km. Första två snabbare. Andra tre långsammare. Medvetet eftersom jag strävade efter 6:30 idag för att lugnt väcka kroppen. Blidde inte riktigt så men nästan ;)

Känner mig taggad på Lidingö Ultra på 5 h! Skall bli spännande att se om det går. Drar igång riktig träning igen till veckan. Hittade ett mer lågintensivt program än Jack Daniels på internet och jag tror nästan att detta kan passa mig bättre än JD då jag är rätt skadebenägen. Hoppas på det och provar!

No comments:

Post a Comment