Tuesday 28 December 2010

God fortsättning!

Ja något måste man ju hitta på som kompensation för att ha glömt bort att önska god jul på lämplig dag :/ my deepest apologies.

Vad jag egentligen tänkte skriva om tills detta misstag uppdagades är att jag nu mer äger ett par alldeles egna längdskidor! Woho!
Imorrn skall jag provåka dem, men inte träna så mkt tills denna förbenade förkylning blir bättre.
Jag provade att gå en liten sväng imorse och det gick bra om än olidligt långsamt. Så jag provade att jogga en km eller två. Det var faktiskt ganska plågsamt, tror att bättre hälsa kan ordna det dock.

Appropå löpning så har jag hamnat i lite av en motivationssvacka just nu. Jag får ju bara ont och jag går ju bara sönder ringer det i huvudet, så därav införskaffandet av ett par efterlängtade skidor.
Tänkte att kombinera skidor och löpning borde ge ordentlig mängdträning samt lite allround träning som inte är fy skam. Vem vet, kanske kan det tom vara lite skonsamt för knäna etc? Dessutom kan man ju alltid låtsas träna för ett vasalopp (tjejvasan som den förarglige försäljaren sade...gah! Vem tar han mig för??!) och förtränga Vertex ett tag för att låta det vara noll press i löpningen.

Visst låter det som jag kommer köra igång med seriös skidträning direkt? Sanningen är att jag aldrig stått på ett par skidor förr och bävar för varje nedförsbacke som kan tänkas korsa min väg!
Well well, imorrn är de iallafall monterade och klara!

No comments:

Post a Comment