Tuesday 7 December 2010

WOD week with the girls; Måndag - Angie

Japp, denna vecka är Crossfit WOD week för att få igång lite styrka igen! (jobbar på en idé om en WOD om dagen fram till julafton som en slags försenad julkalender)
Igår stod förutom en tidig morgonrunda på frusen grusväg (kl. 6:30, -7 C, löpskolning/fartlek/ngn slags tröskeltempo, grymt!) WODen Angie på tur.

Angie består av:
100 pushups
100 situps
100 pullups
100 squats

Dessa gjorde jag blott två rundor av med undantag för pullupsen som jag saknar utrymme/utrustning för att göra.  
I mitt stilla sinne trodde jag att det var en bit kaka utan vikter men icke sa nicke knästående armhävningar blev det och tillika en paus här och där.
Jag tog ingen tid heller för det vore så pinsamt att se (skämt åsido jag glömde bort det) svart på vitt. Dessutom gav det ordentlig utdelning på träningsvärksfronten, både mage och axlar (då kan man ju undra om man kanske har lite taskig teknik i armhävnings delen...ehum)känns det på idag. Mycket bra!!

No comments:

Post a Comment