Tuesday 4 October 2011

Måndag v 40; marafart och backjogg

Marafart: 5,92 km @ 32:36 min  (5:30/km) 
till posten för att hämta ut handskarna jag vann hos Miranda! Tunna handskar som var perfekta för väderleken just nu, signerade Craft. Jättesköna. Bra driv i benen som pinnande som batteridrivna! Härlig känsla, kändes verkligen som marathonfart för  första gången tror jag nästan.

Däremellan hann jag gå och språkas vid med kamraten i 6,5 km ungefär. Blev lite kall och stel.

Jogg hem: 5,14 @ 35:05 (6:50/km) 
Jäklars! Här kändes stelheten i bakdelen kan jag säga! Mycket ansträngande att ta sig alla backar hem. Hyggligt tempo ändå med tanke på ansträngningsnivån. Spurtade sista 1,5 km kändes inte som maxansträngning men gick ändå i 5:17 fart säger Garmin.

Idag vilar jag välförtjänt och njuter av träningsvärken =)

No comments:

Post a Comment