Friday 14 October 2011

Mina godisar har kommit

Ja när jag inte springer blir jag ofta inspirerad att köpa löparprylar, så mycket jag bara måste ha!! En sann konsument ;) Så jag klickade till mig ett par Saucony Kinvara och ett par kompressionstights från linebreak. Allt från wiggle.

Kompressionstightsen har jag inte hunnit prova än, tänkte att de skulle få sitt riktiga test under ultraintervallerna 12e Nov. De sitter dock som en smäck! Det dåliga är att wiggle saluförde dessa i the ladies department MEN när jag fick dem så prydde ett par fina vita (!!) sömmar den fram...japp nog fanns det ett punguttag alltid! Suck.... inte för att det spelar någon roll för funktionens skull men nog ser det lite roligt ut. Jag är dock lat och behåller dem. Vaderna är extraförstärkta och komprimeras mycket. Denna extraförstärkning slutar dock i knävecket vilket känns som ett potentiellt problem. Man vill ju inte ha skav. Fast å andra sidan är de väl avsedda för användning under återhämtning egentligen och inte under aktivitet?

Kinvaras:en har jag däremot hunnit prova! Idag faktiskt, mer om passet eller vad fasen man skall kalla det kommer så småningom. Provade att gå med skorna inomhus och de kändes då så dämpade att man liksom fjädrade i dem. Icke önskvärt. Det visade sig även att ytterskalet på skon eller vad man skall säga var av tunn tunn plast (?) som såg mycket kraftigare ut på bilden. Skon är alltså mycket omtålig, det var minus när jag öppnade kartongen.
Nu när jag provat dem visade det sig dock att det inte var några större problem. Premiärturen blev terrängbetonad och skon klarade sig helskinnad genom denna! Wiho! Grymt bra grepp på klipphällar trots just ingen grov sula alls. Att springa i dem var mycket trevligt, de var så lätta! Kadensen ökade genast med hur mycket som helst och farten flöt på bra. Det behövs nog lite tillvänjning dock då mina hälsenor är mycket vana "klackskor" och den skillnad det är mellan framfot och häl (4 mm) var mycket liten i jämförelse. Det tog på så att säga. Jag tyckte dock de kändes bra och kan inte vänta på att få lägga vantarna på ett par Peregrine som skall vara Kinvaran's terrängmotsvarighet. Dregel dregel....

No comments:

Post a Comment