Tuesday 18 October 2011

v 42, Tis: Löpbandslöpning är löpning det med

Ja inte den mest spirituella löpningen dock. Ställde in backpass i datorn på eländet och gav mig av. Tänkte att nu går det mot Ottfjället, nu Nordbotten, nu Välliste - snart slut!! Jävlar vad bra det går men ändå gick luften lite ur. Det blev iallafall en timme och tre backar, 2 km uppvärmning och 2 km nedvärmning så säg egentligen lite mer än en halvtimme i backe. Snitttiden blev 7 min/km vilket jag också hade som tempo i backarna. Upp/ned 6.30 och 100m gång mellan varje backe. Det sög i benen men inte ohanterligt. Kändes lite mellanmjölkigt nästan.
Hursom fick jag prova lite mer på Kinvarasarna och jag gillar dem. Mina hälsenor är däremot fortfarande för korta så de måste vänja sig. Dagens 9 km blev utmärkt som tillvänjningspass. Kändes på men inte ohanterligt där heller.

En bra start på träningsvecka 42!

No comments:

Post a Comment