Friday 5 August 2011

Ironmen och järnjugfruar

Nej, man är fan inte av järn då man tar sig an stundande utmaningar i Kalmar - man är av platina! Stor respekt och lycka till åt alla som tänker sig genomföra järnmannen.

Imorgon btw, då är det där loppet jag knappt bloggat något om - ni vet HK maran. Jag är laddad till tänderna! Sprang igår ett litet testpass för att se hur vaden mådde, enligt planen, men lite kortare än tänkt. Faller ofta på det när jag tränar va? Lite kortare än tänkt...

Nåväl, det var 4 km från 6.50 till 6.10 fart som gällde först, ståvila i 2min och sedan gick jag på enminuters backintervaller. Ökade lutningen på bandet med en grad varje minut tills toppläge och sedan sänkning med en halv grad var 30e sekund tills bottenläge nåddes. Backtjofset upprepades 2 ggr; först sänkte jag farten från 7:00 till 8:00 på uppvägen och ökade motsatt på nedvägen för att andra gången köra på 7:00 rakt igenom. Inte mjölksyra monstruöst utan bara lite småjobbigt för att inte a) förstöra "formen" b) tappa sugen att springa tills imorrn.

Idag är jag lite tinglig i musklerna, lite mjuk men inte trött.
Ser fram emot en laddarkväll för att hoppa upp med tuppen imorrn, plocka upp supportande kamrat och dra till Nordingrå för min första officiella mara ever!! Det kommer inte regna (enligt yr.no) heller som befarat men fortfarande klurigt hur pass mycket man skall klä sig. Blir nog mina rosa/grå Lunarswift:ar på fötterna i vilket fall.

Woho!

No comments:

Post a Comment