Sunday 28 August 2011

Jack D och jag

Jag bedriver nu träning enligt Jack Daniels. Jag arbetar enligt marathon plan A från Daniel's Running Formula. 30 min om dagen alltså. Har knåpat ihop 5 dagar @ 30 min denna vecka. Helt OK, 6 dagar nästa vecka, 7 veckan efter. Med hopp om fortsatt hälsa.

Har hittat en gluteusstretch som gör underverk för knäna och allt är frid och fröjd. Var ute idag och sprang 4,04 km på 24:33 (jag fuskade alltså!!!) men jag tyckte det räckte bra. Snabbast 3:23min/km. Coolt för ett baspass.
Igår jobbade jag lite fartlek för att jag hade spring i benen, det gick utmärkt det med. Putsar på framfotatekniken medan jag letar barfotaskor. Det går undan då jag trycker på, fantastiskt faktiskt. Är lite sugen på en snabb halvmara till våren samt Lidingö Ultra. Men vi får se vi får se hur träningen och knäna fungerar så länge.

No comments:

Post a Comment