Thursday 4 August 2011

Pepp, pepp, pepp, pepp

Ja kom igen nu vadj*vel! Kom igen huvudsvål!! Kom igen kom igen!

Funderar på en formkoll på löpband ikväll om jag står utan löparsällskap annars hänger jag på sällskapet som farthållare. Önskvärt pass på löpbandet vore: 10 km @  6.30 fart.
Överkomligt?
Absolut, med de små MENen att det är inne=skittråkigt och att vaden skulle få ett elddop då... så jag hoppas på sällskap!!

Har drömt om att springa terräng i speedcrossarna det lilla jag sovit denna vecka, är supertaggad på att mosa HK maran bara vaden håller. Laddar med resorb, vitamintillskott och tvätt (!!) av alla löparplagg - puh - tur att det inte är lopp oftigare än denna enda vecka det blir!

En fundering om att anmäla sig till Karlstads 6 timmars har uppenbarat sig... roligt att kolla in ett ultralopp (för det kommer jag ju inte ha gjort efter AXA fm...) men å andra sidan givet att 40 km på träning tog över 5 h så lär jag ju inte ha så supermycket mer att hämta på 6 h. Nästa år kanske när jag förhoppningsvis är snabbare, lättare och starkare! Planerar anmäla mig till Indalsledenloppet redan nu för att ha en morot att öka distanserna i vinter och ha kontinuitet i löpningen. Kanske t o m ta kontakt med en coach? Måste ha struktur annars blir det lätt som i sommar - humörslöpning, blodsmak eller inte alls. Knappast recept på succé.

Nu taggar jag vidare!

No comments:

Post a Comment