Tuesday 19 April 2011

13 km Y:et ToR

Idag var det dags för asfaltsnötning, i den serie av pass jag hade tänkt skulle bli 25 kilometers back to back pass. Det blev inte riktigt så men 13+13 får väl duga någon väg, hade egentligen behövt göra lite fart i detta pass för att rädda det med men benen kändes slitna och därför blev sträckan kort. Hade egentligen blivit lovad sällskap till detta pass men hon backade ur i sista sekund. Hade ingen riktig plan på vart eller hur jag skulle lägga upp passet för att få ihop kilometerna då.

Jag sprang från Sörberge till Y:et- bara ca 5 km, ytterst besviken då jag kom dit och insåg att jag inte kommit längre trots min ansträngning. Dock fick jag chansen att springa på den lilla bro som leder över Indalsälvens delta, det var mycket vackert. Sprang då tillbaka och till Fagervik, förbi plantskolan och gick uppför en monstruös backe där tre äldre herrar stod och kucklade lite för sig själva. Sedan vände jag åter till bilen vid gymnasieskolan och förklarade passet över. Fick stundtals svårt med luften och då tyckte jag att det var bättre att vila sig och komma igen.
Två dagars vila skall nog göra susen! Jag har ju faktiskt en hel helg att slå mängdrekord på =)

No comments:

Post a Comment