Saturday 9 April 2011

I skuggan av TEC

Läser om bloggare som inte kom till start idag, det suger och jag känner djupast med dem - och alla andra som inte kom till start heller såklart!

Själv hade jag planerat en långtur imorse och hoppade upp klockan 5 för att sticka iväg, sagt och gjort? Nej, inte riktigt. Jag hade hoppats på en riktig långsväng inspirerad av TEC men min kära kropp sa nej blott 3 km in på rundan. Motvinden var som en vägg och inspirationen sjönk rätt snabbt till minus tio då jag känner mig lite sliten - inte i knäna men ena skenbenet. En enda ond punkt vilket gör att jag blir lite lur på en ev stressfraktur... ska vila tills på tisdag och se hur det känns då.

Ingen frukost åt jag innan heller (varför?!?, vet ju att det inte funkar!) och jag hade druckit dåligt dagen innan. Kroppen kändes inte pigg på några långa strapatser alls.
Jag vände alltså och mötte en uppgående sol med en hälsning, ni vet som i Majakovskij, och gick i rask takt hem.

Hellre en dags vila för mycket än för lite i läget då jag absolut vill komma till start iaf även om jag inte hinner till Indal vilket är mitt mål för Indalsledenloppet.

No comments:

Post a Comment