Wednesday 13 April 2011

Långpass: 25 km/ 3h

Japp, runt Bergeforsen, eljusspåretx2, industriområdet, Fagervik,Sörberge och tillbaka till eljusspåret sprang jag på en snittfart av 7:17, lite missvisande dock då jag för det mesta sprang mellan 6:30-7:00 tempo men gick mycket efter turen i eljusspåret. Fick alldeles som kramp i knäna av eljusspåret vilket inte brukar vara något problem alls. Konstigt.

Det gick alltså dryga minuten snabbare än vanligt och detta utan större ansträngning, det kändes alltigenom bra - en liten dipp efter 15 km bara. Bränslet tog helt slut men lite påskskum senare var det bara att fortsätta.

Idag sitter jag lite öm i vänstehöftböjare men i övrigt starkt motiverad att ge sig ut på nya äventyr! Ett b2b vore inte fel men tyvärr har jag inte tiden, kanske kan bli lite jogg senare. Men det är ett högst osäkert kort, pulsen är nämligen skyhög igen!
Jag förstår inte var problemet är...?

Det här passet gav stort hopp om Indalsledenloppet! Önskedrömmen vore att få till minst ett långt pass till och ett superjobbigt tempopass innan veckan är slut.

No comments:

Post a Comment