Saturday 6 November 2010

1h 45 min, 8 kilometer!?!

Jisses! Man jan ju tro att jag gick och åt mackor och drack resorb istället för att springa något alls!
Ja okej då, två mackor och lite resorb samt lite promenerande blev det ju men framförallt blev det en tur över två berg och en ravin. Jag kan lova att min bakdel inte trivs sådär värst bra med livet just nu, huvudet njuter dock. Det var en riktigt skön runda!
Stack iväg ut så fort klockan sa att det var dags med äggmackan i ena handen och mina nya Speedcross 2 i den andra. Gillade skarpt skillnaden mot att springa i terräng med mina kayanos, man fick bättre grepp och speedcrossarna satt bättre på foten. Kayanosarna har en tendens att få mina tår att protestera eller överväga att komma ut genom meshpartiet uppepå skon, ingetdera skedde i dessa = mycket bra. Det man måste tänka på väldigt mycket på grusvägen däremot är att lyfta fötterna lite extra högt annars blir det något slags hasande eftersom foten då inte lyfter från marken, lite teknikövning mitt alltihop är ju alltid bra.


Jag började imorse med ett experiment för att inte springa sönder mig idag, det gick ut på att hålla mig i pulszon 3 under hela strapatsen. Det gick bra med dear old el Garmino 305 som hjälpmedel
MEN
jag sprang till stor del under kraftledningarna = osäker mätning av både höjd och puls, samt
felinställd klocka.
Basinställningarna är ju en maxpuls på 185 slag/minut och jag har i alla fall kommit upp 206 (även 250 vid ett minnesvärt tillfälle...) på träning, vilket innebär att min maxpuls borde vara en aning högre än det förinställda värdet även om inte 206 är helt korrekt det heller.

1h45min
8,47 km
144/165

No comments:

Post a Comment