Monday 1 November 2010

PF utvärderat

Kommer ni ihåg att jag gav mig på PF för en vecka?
Det blev en lite längre provperiod men jag måste säga att jag är nöjd med resultatet av den. Jag tappade vikt precis som jag skulle utan att fördenskull gå lika hungrig som jag brukar under andra dieter. Jag ställer mig alltså positiv till den aspekten av dieten, sedan finns ju också delen då det hävdas att insulinnmivåer etc påverkas men den tänker jag inte ha någon åsikt om.
Så vi listar lite positiva saker och negativa saker igen:

Plus
Man kan äta mycket på en gång= mätt= psykiskt lättare att hålla
Att skippa frukost= längre sovmorgon
Eliminerar småätandet, plockandet som går utan att man tänker på det öht eftersom total fasta ingår i upplägget

Minus
Passar inte någon som tränar på morgonen och ändå vill fortsätta äta mat på kvällen, lättare socialt att skippa frukosten än middagen (även fast den egentligen bara intas vid ett annat tillfälle)
Fastan kan nog räknas som ett minus och ett plus då man inte äter någonting under den, gör det lättare att hålla än småduttning med mellisar i min mening men jag ser hur det kan vara ett problem. Svårt även innan man fått in vanan och inte tänker sig för.

No comments:

Post a Comment