Friday 12 November 2010

Jogg och cykling at a friday afternoon

10 km transportlöpning, 2x5km, samt 30 min spinning åstadkoms idag. Det var så att säga riklig nederbörd ute, moddigt underlag och allmänt blött men jag sprang iaf med en snabbaste km på 5:41! Hur gick det med LSD? 

Long Slow Distance alltså, fast man kan misstänka hallucinogener då jag (som gärna skulle genomföra klassikern om det inte vore för all uteträning som skidor innebär, kyla- usch!) frivilligt gav mig ut i den vita världen. Ja nu gick det ju inte så fasligt snabbt, milen tog ju 70 minuter men ändå. Och ja 5;41 var en enda lång nedförsbacke men ändock ändock, don't steal my thunder!
Återvägen tog dessutom 20 minuter längre än färden till gymmet MEN
jag slog post halvmara PB på 5 km, 33 minuter!


Hela 2 minuter mindre än brukligt alltså men det är rätt kul ändå att se på något sätt att det går lite framåt, det var dock tokjobbigt sista biten hem som tack för den positiva spliten eller vad man ska kalla det. Motsatsen till negativ är ju positiv så...

No comments:

Post a Comment