Tuesday 23 November 2010

Vilovecka/40 km och mormorsrösten

Valet och kvalet, vila den 3e veckan eller köra på och nå den första milstolpen med att klara av 40 km på en vecka?
Jag valde att vila denna vecka. Jag är tråkig, bara spinning och styrka och kanske kanske lite löpning om jag inte kan hålla mig borta. Varför inte ett corepass? På gymmet med struktur och inte ett sådant man kan styra upp själv med en planka, boll och en Garmin? Den som lever får se.

Sjukt sugen på ett långpass eftersom det gick så bra förra veckan. 
Jag har en inre reversed-mormors-röst som alltid säger att jag inte klarar mer, först klarade jag inte 5 km, sedan inte mer än 7 sedan gick gränsen vid 10, 13, 15. 16km i följd förra helgen gav den så den teg. Iallafall tillfälligt. 
Jag måste spränga bort den för gott och vad vore då bättre än att dra av ett 20 km pass till helgen? Det ultimata är när 5 milsgränsen sprängs. Då jäklar, då tror jag inte att den kan göra comeback någonsin. 

No comments:

Post a Comment