Saturday 20 November 2010

Åter igen en ögonöppnare angående gammal träning

Min sträcka Indal-> Bergeforsen visar sig alltså vara 18km med lite hjälp av Indalsledenloppets hemsida. Se där, jag som tippade på 14 km som högst. Mycket bra planerat att ha det som första sträckan sprungen på asfalt. Dåligt planerat.



Annars har jag sprungit idag, 16.71km under 2h och 11 minuter, halva tanken fylld med vatten, pannlampa, R90 stället och Speedcrossarna.  Det var planerat att dra 13 km längs älven där travfolket brukar köra men då de undlåtit att skotta vägen fick det bli Strömås ToR ist via Nordansjö.
Det var ett riktigt bra pass fast det var mildare snöstorm ute, brukar bli så när jag skall springa längre än milen. Pulsen var under god kontroll även fast några km i mitten av passet bestod av oskottad terräng. Ett par snälla skoterförare kom sedan och blåste förbi och skapade således bättre förutsättningar att ta sig fram till vägen igen.

Jag trivs verkligen med att vagga runt i omgivningen även om det är mörkt och snön blåser motvind. Det blir mer upplevelse på det sättet, mer genuint. Funderar redan på fler lopp ute i ödemarken fast solo. Fjällräven Classic hägrar, BAMM och Indalsleden loppet i sin helhet. Vet inte om det fortfarande går dock, lite oklart på hemsidan. 

No comments:

Post a Comment