Friday 5 November 2010

Onsdagens pass utvärderat i efterhand

Var så slut på kvällen att jag stupade i säng (både igår och i onsdags) så jag skriver lite om det nya nu istället. Onsdagens pass bjöd på ett gammalt upplägg: Spinning + jogg.
Men det nya var:

- Jag premiär använde mina kompressionsstrumpor
Lite skillnad, mer ont i hälsenan under aktivitet inga känningar efteråt, mindre ont i knäna öht. Vaderna kändes lite begränsade men bättre efteråt. Använde dem både under pass och efter för att testa.

- Premiärsprang med ryggsäck fullsmockad med saker
Funkar perfekt, kändes knappt att den fanns där och det bådar gott för framtiden :) Kunde springa med vatten, skor och ha torra kläder på spinningen trots regn och rusk ute. Kommer bli en bra lånpass vana.

- Premiärprovade att äta medan jag sprang:
Dubbelmacka med sylt och resorbpreppat vatten. Lite håll men inte fruktansvärt, tåls att övas in mer. Såg nog lite kul ut när jag kom i regnet springandes med en macka i handen :)

Blev 1h37min sammanlagt, det gick bra förutom att jag höll på att tuppa av under spinningen. Inte helt frisk än kan tänkas samt ett ovanligt hårt pass. Jag fegade alltså och tog det lite lugnt halva passet. Det får inte bli en vana!

Idag vankas mer spinning men utan löpning till. Det blir imorgon istället, blöt frusen terräng, jag längtar!

No comments:

Post a Comment