Sunday 31 October 2010

Det första långpasset

12,14 km
99 minuter
154/180

Mitt första långpass (drar gränsen vid 90 min)! Det känns bra måste jag säga att vara igång, dock har jag insett att jag nog har behov av ett par skor till för den typ av terräng jag springer i. Det är opraktiskt att ha så mycket nätdelar på skon som det är på Kayanosarna.  Blir mycket grus etc i skorna = blåsor på fötterna.  
Funderar på ett par Icebugs av något slag, eller Nike triax skor, skall inspektera utbudet imorgon. Hade inte planerat det för marathon distansen men nu kommer saken i ett annat läge.

Eftersom kroppen inte varit pigg under veckan men fortfarande brann av lust att springa så tog jag det långsamt (skall bli tokmycket långsamt sprunget!) fast jag gärna vill dra iväg hela tiden. Jag gick stora delar för att motverka tendensen att springa iväg. Det var skönt men lite prövande att vara ute den tid det tog idag, det var tråkigt med grusväg och jag ser framemot mer skogsspring innan snön faller (Fråga om timmar!).
Ruschade på slutet då solen helt plötsligt gick ned och jag var för tunt klädd för kvällskylan, till på det kom att jag inte hade reflexvästen på mig! Utan den är det inte behagligt att springa på traktens smala grusvägar. 

Fötterna blev raskt fyllda med blåsor och en nagel är redan på väg att lossna, great success!

 

No comments:

Post a Comment