Thursday 14 October 2010

Dagens pass: 2 timmar spinning på Hälsohuset

Men till min stora sorg blev passet inställt :/ buhu! För få själar ville inställa sig för lite långkörning under elitserien. Mycket synd.

Så istället tränades det styrka samt någon form av fartleksintervalltjohejs på löpband. 6 km blev det i varierande tempo mellan 6.50 och 6.10 bara för att få lite fart i benen! Eftersom löpband inte är min favorit även om det är bra pannbensträning så gjorde jag om passet lite från medelhård distans till detta. Det var ok och inte allt för jobbigt. Det kändes bra helt enkelt att springa lite snabbare än de 7 min som min vanliga lunk ligger runt.

Dagens styrka gick bra med ökningar på enbensbenpressen! Förväntar mig go' träningsvärk i bakdelen imorgon. Det brukar inte kännas på en gång men nog tar det alltid! I sidolyften för bål har jag uppnått sådan styrka att min greppstyrka inte är nog för att hålla viktkakorna. Det var rätt kul. Det blir cc:n fr o m nu när denna övning utförs. Den ger ganska snygg mage också har jag upptäckt :)

Imorgon skall det tränas ett pass styrka till och denna gång på hälsohuset, man måste ju passa på att sondera terrängen när gymmen i trakten har öppet hus! Vem vet kanske har de en awesome chinup maskin att träna ryggen i? Då är dealen sealed för min del!

No comments:

Post a Comment