Monday 4 October 2010

Fredagsstyrka med sällskap

Idag tränades det styrka!
Det var riktigt härligt att svinga sig i chinsräcket och testa på dipsen, det gick segt och jobbigt var det (hade aldrig gått utan assistans!) men jäklar vad jag är mör i både armar och rygg! Det var längesedan =) Mjölkade några sista reps ur triccarna med chins på bänk med en 5 kilos vikt i knät. Kändes knappt någon skillnad alls mot kroppsvikten, blir 10 nästa gång.

Marklyftsmässigt blev det papper och ingenting (nästan) idag. Lite illa kanske att prova lyfta tunga mark när man kört slut på armarna redan vid första övningen på passet nämligen chinsen. Hade inga remmar med mig heller. Greppstyrkan höll knappt för 30 kg :/ långt från målet! Men hoppas på go' träningsvärk i ryggen imorrn iaf!

Lite knäböj tänkte jag också leka idag men icke, jag kunde inte lyfta stången med händerna ens en gång så slut och mörade var mina stackars armar efter chinsen! Haha, härligt!
Tänkte köra böj på söndag istället för lite pisk måste ju benen få(som om de inte fick det av att springa!).

söndag är även ett pass yoga inplanerat, det ska bli spännande, har aldrig satt min fot på ett yogapass förut fastän jag velat. Men nu är modet samlat, gi bxorna framplockade och det bredaste milda leendet på plats. Solhälsningar here I come!

Imorrn planeras en tidig tur på 5 km, har fått för mig att jag vill springa tidigt på morgonen av någon anledning :S får se om jag orkar annars blir det under dagen istället.

No comments:

Post a Comment