Saturday 30 October 2010

Nya mål och skrotandet av de gamla

Den senaste veckan har varit tung, inte en kilometer har tillryggalagts och mina mål har bleknat i fjärran. Jag har helt tappat sugen för all träning iochmed att inaktiviteten har varit stor och det känns som om den välbehövliga styrkan och träningen inför maran tar för mycket tid.
Målen är gamla och ger inte den positiva push som var tanken. Jag gör om och sätter nya mål.

Fokus är fortfarande på löpningen men istället ultradistans. Mer specifikt är jag ute efter att klara Vértex Fjällmaraton med min syster. Enligt uppgift skall det vara en riktigt tuff jävel att klara av, och vilket bättre sätt att göra maraton debut än att göra det ultra style?
Den 6e augusti skall detta gå av stapeln.
Deltagare berättar
En till deltagare berättar
Deltagare berättar 3



Styrkemålen får stryka på foten däremot. Jag satsar hellre på löpningen och kommer förberedd till start än med grova axlar. Jag har tröttnat på gymmet just nu och fastän jag finner det vara ett suveränt komplement till all annan träning hoppar jag det just nu.

Viktmålet står kvar, det får gärna gå långsamt bara jag klarar mig utan förkylningar och annat oknytt som gärna kommer av kombinerad konditionsträning och kcalunderskott.


No comments:

Post a Comment