Wednesday 27 October 2010

Rapport från en förkyld usling

Eftersom löningen vankas införskaffas löparattiraljer inför vintern, det är min första vinterlöpning borträknat de gånger ifjol då jag under smärre panikattacker försökte transportera mig runt i eljjusspåret. Eftersom jag vill dra ut på min marauppladdning bortom de 18 veckor den sträcker sig på papperet så kommer det nog bli ett och annat långpass i vinter och hur laddar man för det?
Ingen aning, men alla vindtäta jackor och kompressionsplagg de har sin plats det är jag övertygad om! Ju dyrare desto bättre!
 Till slut vaknar jag upp ur den där konsumeringshysterin och inser att man nog inte behöver så mycket för att åstadkomma lite löpning även på vintern, jag menar det fanns de som sprang innan funktions,kompressions och de vindtäta plaggens era. Då borde jag också klara mig?  Men åh så det lockar!
Jag har dock rationaliserat fram lite prioriteringar för vintern i Norrland:
- fodrad jacka + byxor
-buff
-handskar
-benvärmare
sedan klarar jag mig fint hoppas jag :)
Det enda bekymret är att ett extra par strumpor inte får plats i mina skor...

No comments:

Post a Comment