Sunday 10 October 2010

Tänk om jag hade en racer...

Jag har umgåtts med planer på att bli någon slags duathlon utövare eller alternativtränande löpare och därför börjat introducera spinning pass i veckoschemat. Jag trivs rätt bra med att spinna även om jag gärna hade kört på en timme iallafall. Mitt gym erbjuder 45 och 30 (!) minuters pass.
 
Tyvärr har jag inte riktigt ekonomin för att införskaffa en cykel då dessa råkar vara rätt så dyra, sedan börjar utesäsongen (iaf för cykling) dra lite väl mot sitt slut i mina trakter.
Men planerna eller drömmarna eller vad man nu skall kalla dem finns garanterat kvar! Låt oss hoppas att de har bättre förutsättningar till våren =) Tills dess så spinner jag och motionscyklar med en längtan om långa cykelpass på vindlande vägar. Åh suck...

Det största hindret för mina planer är jag själv, vilket jag fler än en gång insett när det kommer till prestationsbiten.
Jag älskar prylar och finner mig ha ett stort behov av dem, detta innebär alltså att kompressionsplagg, funktionsplagg och pulsklockor ofta kommer ivägen och snor resurser från sådana investeringar som en racer.
Med andra ord så blir det lite kortsiktigt, även så ofta när jag tränar löpning eller försöker styra upp kosten. Istället för små förändringar, vilodagar etc vill jag gärna ta mig för allt på en gång helst samtidigt och i 290, det leder lätt till skador och är därför synnerligen oproduktivt.
Man måste dra i bromsen ibland men det är svårt att komma ihåg!

No comments:

Post a Comment