Monday 4 October 2010

Sveriges hårdaste och vackraste

Jag har anmält mig till HK marathon nästa år!

Det skall erkännas att dagens pass inte var någon egentlig höjdare då jag sprungit för mycket och för fort på en gång(inte helt okarakteristiskt) så när jag kom hem satte jag mig ner och planerade vinterns träning med hjälp av Gustrins Pulsträna och Szalkais online program. Att lyssna mer på hjärtat tror jag blir bra.

Och när jag räknade på min planering insåg jag att jag skall vara redo för marathon distansen nästa sensommar,v 32 om allt går som det ska och då iår gick ju HK maran av stapeln!
Jag har sprungit halvmaran som erbjuds där uppe förut men fått bryta efter skada och nu ska jag ta revansch! En slutförd mara är målet, och om sedan tiden skulle vara under 5 timmar är jag världens lyckligaste men mest av allt vill jag bara slutföra den skadefri. Mina knän är nämligen lite kinkiga av sig så det är en rimlig målsättning att ha.

Woho! Jag är taggad till tusen!

No comments:

Post a Comment