Monday 4 October 2010

Morgonpass!

Imorse begav jag mig 6.30 efter en dos EAA ut på joggarstråt (möttes i köket av en mulen min och ett morgonhest "du är tamejfan inte klok"). 305an var med men precis som jag lite morgontrött och ville aldrig hitta de där satelliterna någon gång, det blev med andra ord en behaglig uppvärmingspromenad innan själva joggandet började. En av hundarna följde också med och lunkade bredvid, annars brukar hon vara ute i skogen långt framför. Vi var helt enkelt lite småtrötta alla som var inblandade!

Så började själva joggandet och det var tungt som sten idag.
En dag vila till efter många rakbensmark hade nog inte skadat alls men tjurig som man är körde jag på ändå. De förutbestämda 5 kilometrarna knåpade jag ihop men med några vilopauser här och var för att hämta andan. Hunden stannade och väntade på mig, tålmodigt.
Jag ser det inte som ett misslyckat pass utan en erfarenhet, kanske inte så konstigt att man inte presterar topp utan någon energi i kroppen, kanske behöver man bara vänja sig. Kanske en idé att göra lite sportdryck och sippa? Äsch, nu börjar optimaltänkandet snurra på igen.

Har försökt köra morgonpass förut men tappar alltid sugen. Går så mycket bättre att springa på vid 22 snåret istället! Men eftersom jag vill både träna och ta mig igenom allt plugg som hopar sig på skrivbordet då jag inte jobbar så får man pussla och knåpa lite med schemat.

5.02 km
34 min 27s icke desto mindre!

No comments:

Post a Comment