Monday 4 October 2010

The package has been delivered

Japp paketet har kommit och alla bars är nästan konsumerade redan! Utlovad recension kommer nedan,

Star Bar med choklad/kola smak: 201 kcal/bar

 

Fast konsistens med mer kola än chokladsmak. Godkända men inte en höjdare, det betyder dock inte att jag inte har konsumerat merparten som sagt. De slank ner rätt fort. Konsistensen med tuggmotstånd värderas. Inte smälte de heller så fort vilket också det uppskattas.

Rapid recovery bar med kokossmak från Fairing: 220 kcal/bar

 

GOTT! Dessa var jättegoda, synd bara att någon suttit på dem innan de var inpackade och skickade. Konsistensen var kladdig och de var svåra att få lös från papperet. Okänt om detta beror på för varm förvaring på vägen eller helt enkelt lite konstig konsistens. 

I vilket fall smakade de inte utpräglat jättekokos som Bounty godis utan sött med en överton av kokos. Jag tänkte spontant på glass och eftersom jag gillar glass gillar jag dessa.

Rage extreme, fairing även detta: 28 kcal/100g PWO produkt

Päronsmak utlovades på förpackningen, bring it on. Häller 3 skopor i 2.5 dl vatten. Löser sig mycket bra till skillnad från Kolozzeums EAA... och smakar faktiskt päron. Lite sura päron det skall erkännas men det gick helt klart ner. 
I en jämförelse med Horse Power (ej Farining) som jag provade ifjol sommar var detta en smaksensation. Iofs, det är det mesta i jämförelse med Horse Power men ändå. Jag drack utan vidare min portion och jag är kräsen när det gäller pulver det skall erkännas, en lätt söt eftersmak som påminde om EAAn från kolo fanns men det var inte så påtagligt att det störde.
Effekten var inte monstruös, jag har dock hört att den skall bli bättre ju längre man tar den (försäljningsknep or truth?). Lite stickningar och lite svettningar infann sig men inte mycket, mina förväntningar sänktes dock en hel del. Dagen till ära skulle jag ut och springa lite men var så trött att koffeinbomben rage fick fuel me up. Det som saknades i bieffekter fanns dock i form av kräm i benen. Jag flög lätt fram de första 3 kilometrarna glad i hågen. Dock var jag lite sen iväg  så de 30-40 minuter som skall förlöpa mellan intag och effekt hann med råge passeras. Kändes som kicken dog av mitt i passet. 
Återkommer då den testats i styrkesammanhang.

All in all, bra betyg på alla tre produkterna! Rangordnade blir resultatet som följer där smak väger väger tungt eftersom någon vidare effekt inte finns att efterfråga när det gäller barsen:
1. Rapid recovery bar
2. Rage
3. Star bar

No comments:

Post a Comment