Saturday 9 October 2010

Morgon på gymmet med kamraten

Lite Rage körde igång morgonen och vi bagav oss till gymmet jag och kamraten.
En idé om att prova lite muscle power imorgon föddes likväl som en insikt om att helgens 5 km medelhårt tempo måste ske idag.

Så upp på löpbandet hoppade jag för att 16 minuter eller 2,5 km senare hoppa av. Dötråkigt. 

Att stirra in i intet en halvtimme medan benen rör sig utan att komma någonstans kanske inte låter så tråkigt men jag lovar, det är det ;) Så jag cyklade en kvart för att få ihop den där tiden. Helt ok, knappt någon känning i mina kära muskelfästen. Neat =) De där stackars kilometrarna som blev tillryggalagda gjorde iallafall att jag kom lite närmare målet för etapp 1 som är en del av det ultimata målet att ha löpt 100 mil. 90,72 kilometer har nu sprungits mot 10 milagränsen !
Funderar på att promenera lite senare för att få lite luft, det bjöd inte gymmet på men då är den dagliga kvoten dunkadunka uppfylld istället! 

Imorrn blir det muscle power!

2,5 km

16 min




No comments:

Post a Comment